Nem értek a marketing tudományához, csupán mint érintett szólnék a témához írnám le a véleményem:
Nem itélném el ezt a norvégiai filmet első “látásra”, más kultúra, az emberek talán más fokon érzékenyek, beleértve mind a kettő felet, a látássérültek nem sértődnek meg egy ilyen figyelemfelkeltő film elkészültekor, és a célközönséget csak így lehet felrázni.
Az alapgondolat szerintem tisztelni való minden eszközzel mutatni, sugallni kell a másság elfogadását.
Létezik ám Magyarországon is ilyen reklámfilm, mostanában a “kerülj közelebb” kampány fut, de ami nekem a nagy kedvencem az egy veszekedő vak házaspárról szól, sajnos a hivatkozást nem tudtam kinyerni a honlapból de ha a keresőtökbe a veszekedő vak házaspár jeligét írjátok, meg fogjátok találni amiről szó van. Én ismerem a szereplőket, ők valóban házaspár és a “Vakrepülés” színtársulat oszlopos tagjai. A látványról nem tudok nyilatkozni, viszont az alkotás elérte a hatását, beszélnek írnak róla, még a látássérültek is van aki lejáratónak, megalázónak tartja…
Kíváncsi lennék arra is hogy Norvégiában megnövekedett-e a reklám hatására az alkalmazásban álló látássérültek száma:)
Hatásosabbnak tartom amúgy azokat a filmes alkotásokat, legyen akár reklám, akár “rendes” film, ahol csak úgy megjelenik egy fogyatékossággal élő szereplő. Mikor még othon laktam Győrben édesapámmal néztünk sok filmet, természetesen ezek többsége az Egyesült Államokban készült, és ő gyakran mondta, például egy egyetemi előadásról szóló képsorban megjelent egy ott ülő vak a kutyájával. Ekkor én azt vártam, hogy a “kuksi” a filmben is szerepet kap, nem így lett, viszont később megértettem miért fontos ez az eszköz. Úgy tanítja a nézőt, hogy nem erőlteti bele a mondanivalót mint hajdanán belém a kollégiumban a káposztát, csupán tálcán odakínálva, szinte észrevétlenül. Miért ne jelenhetne meg mellékszereplő gyanánt egy vak, látássérült egy sör reklámjában, vagy egy vak lány egy kozmetikum esetében. Természetesen tudom nem lesz feltétlenül alkalmas valaki egy ilyen szerep eljátszására mert az egyik vagy másik fogyatékossággal él, kell hozzá tehetség, és megkockáztatom, tanulhatók a megfelelő technikák mozdulatok, beszéd.
Bár vigyázni kell arra azért hogy ne alakítsanak ki ezek a hirdetések téves képet az emberekben, meglepő lenne, ha én egy autót reklámoznék, mondván, hogy “látják milyen tágas? Az ablakemelőt még Szuzi is tudja kezelni!”
Ha éppen van hangulatom és időm figyelni szoktam a futó magyar gyártású sorozatokat, és meg lehet figyelni hogy óriási hatásuk van, és ugyan azok a karakterek (alkoholista, kleptomániás, kábítószerező stb) szereplők gyakran feltűnnek, fogyatékos személyek viszont ritkán. Nem, nem arra gondolok hogy állandó szereplő ként, de időszakosan akár lehetne “kísérletezni” velünk is.
Negatív példa viszont az Esmeralda, annak idején az idegeimre mentek a “kedves” nézők mikor azt feltételezték hogy éjjel-nappal bámulom Esmeralda szívszaggatóan érzelmes történetét és reménykedem abban vissza fogja nyerni a látását..
Még Prézli kutyámmal közlekedtem, és az egyik 2000 év elején futó sorozatban volt egy Berci nevű kutya, ezért naponta többször elkellett magyaráznom hogy Prézli nem szerepelt a filmben, és nekem nem a sorozat hatására lett kkutyám..
Kíváncsi lennék egy olyan statisztikára amely azt mutatja hogy az említett szériában megjelenő két labrador retriever márkájú kutyus megjelenése mennyivel növelte a fajta iránt mutatkozó igényt.
Várom amúgy a véleményeteket a témával kapcsolatosan, mert én “dupla” üveg mögül nézem ezt a kérdést, egyfelől körön belül vagyok, másrészt mivel nem látok ezért fontos mások visszajelzése is.
Még egy olyan kérésem lenne, ha látássérültet láttok filmekben, tévékben ne kezdjetek el gyűjteni a szemműtétjére, biztosan vannak akik emlékeztek hogy jó 20 évvel ez előtt a fél ország szeretett volna adakozni szegény Isaura rabszolgasors alóli felszabadítása érdekében!
Norvégiától Brazíliáig a reklámok hátán
2011 február 11. | Szerző: vaszabi | Hozzászólások (3)
Sziasztok, ismét itt vagyok, és most reklámozni fogom magam!
Az eztkövető bejegyzésben írok majd Szuziról és a mi kis dolgainkról
Nem a szó eredeti értelmében, de ha a következő hivatkozást és véleményeket elolvassátok, megtekintitek, rögtön érteni fogjátok.
Pár reklámfilm arról, hogy miért jó vakot alkalmazni
Nem értek a marketing tudományához, csupán mint érintett szólnék a témához írnám le a véleményem:
Nem itélném el ezt a norvégiai filmet első “látásra”, más kultúra, az emberek talán más fokon érzékenyek, beleértve mind a kettő felet, a látássérültek nem sértődnek meg egy ilyen figyelemfelkeltő film elkészültekor, és a célközönséget csak így lehet felrázni.
Az alapgondolat szerintem tisztelni való minden eszközzel mutatni, sugallni kell a másság elfogadását.
Létezik ám Magyarországon is ilyen reklámfilm, mostanában a “kerülj közelebb” kampány fut, de ami nekem a nagy kedvencem az egy veszekedő vak házaspárról szól, sajnos a hivatkozást nem tudtam kinyerni a honlapból de ha a keresőtökbe a veszekedő vak házaspár jeligét írjátok, meg fogjátok találni amiről szó van. Én ismerem a szereplőket, ők valóban házaspár és a “Vakrepülés” színtársulat oszlopos tagjai. A látványról nem tudok nyilatkozni, viszont az alkotás elérte a hatását, beszélnek írnak róla, még a látássérültek is van aki lejáratónak, megalázónak tartja…
Kíváncsi lennék arra is hogy Norvégiában megnövekedett-e a reklám hatására az alkalmazásban álló látássérültek száma:)
Hatásosabbnak tartom amúgy azokat a filmes alkotásokat, legyen akár reklám, akár “rendes” film, ahol csak úgy megjelenik egy fogyatékossággal élő szereplő. Mikor még othon laktam Győrben édesapámmal néztünk sok filmet, természetesen ezek többsége az Egyesült Államokban készült, és ő gyakran mondta, például egy egyetemi előadásról szóló képsorban megjelent egy ott ülő vak a kutyájával. Ekkor én azt vártam, hogy a “kuksi” a filmben is szerepet kap, nem így lett, viszont később megértettem miért fontos ez az eszköz. Úgy tanítja a nézőt, hogy nem erőlteti bele a mondanivalót mint hajdanán belém a kollégiumban a káposztát, csupán tálcán odakínálva, szinte észrevétlenül. Miért ne jelenhetne meg mellékszereplő gyanánt egy vak, látássérült egy sör reklámjában, vagy egy vak lány egy kozmetikum esetében. Természetesen tudom nem lesz feltétlenül alkalmas valaki egy ilyen szerep eljátszására mert az egyik vagy másik fogyatékossággal él, kell hozzá tehetség, és megkockáztatom, tanulhatók a megfelelő technikák mozdulatok, beszéd.
Bár vigyázni kell arra azért hogy ne alakítsanak ki ezek a hirdetések téves képet az emberekben, meglepő lenne, ha én egy autót reklámoznék, mondván, hogy “látják milyen tágas? Az ablakemelőt még Szuzi is tudja kezelni!”
Ha éppen van hangulatom és időm figyelni szoktam a futó magyar gyártású sorozatokat, és meg lehet figyelni hogy óriási hatásuk van, és ugyan azok a karakterek (alkoholista, kleptomániás, kábítószerező stb) szereplők gyakran feltűnnek, fogyatékos személyek viszont ritkán. Nem, nem arra gondolok hogy állandó szereplő ként, de időszakosan akár lehetne “kísérletezni” velünk is.
Negatív példa viszont az Esmeralda, annak idején az idegeimre mentek a “kedves” nézők mikor azt feltételezték hogy éjjel-nappal bámulom Esmeralda szívszaggatóan érzelmes történetét és reménykedem abban vissza fogja nyerni a látását..
Még Prézli kutyámmal közlekedtem, és az egyik 2000 év elején futó sorozatban volt egy Berci nevű kutya, ezért naponta többször elkellett magyaráznom hogy Prézli nem szerepelt a filmben, és nekem nem a sorozat hatására lett kkutyám..
Kíváncsi lennék egy olyan statisztikára amely azt mutatja hogy az említett szériában megjelenő két labrador retriever márkájú kutyus megjelenése mennyivel növelte a fajta iránt mutatkozó igényt.
Várom amúgy a véleményeteket a témával kapcsolatosan, mert én “dupla” üveg mögül nézem ezt a kérdést, egyfelől körön belül vagyok, másrészt mivel nem látok ezért fontos mások visszajelzése is.
Még egy olyan kérésem lenne, ha látássérültet láttok filmekben, tévékben ne kezdjetek el gyűjteni a szemműtétjére, biztosan vannak akik emlékeztek hogy jó 20 évvel ez előtt a fél ország szeretett volna adakozni szegény Isaura rabszolgasors alóli felszabadítása érdekében!
Oldal ajánlása emailben
X